6.11.09

.untitled.

engkau cepat sentak sentap bila dia usik hati engkau.

berubah garis muka,berendam air mata,berteman sebak.

tapi engkau jarang peduli bila engkau guris tusuk ramas perah hati dia.

dia senyum,diam,ketawa.boleh engkau baca hati dia?

yang separuh hancur kerana engkau.

acapkali dia akan kutip dan cantum serpihan.

jadikan bentuk hati semula sehingga berasa lelah.

lalu satu hari nanti dia tidak lagi punya hati.

kerana engkau.

pernah engkau sedar?



p/s:
not dedicated to any individual.just a reflection.tentang manusia.personal daripada aku.manusia akan fikir 10 kali tentang dirinya baru 2 kali tentang manusia lain.itu termasuk aku.oh,mungkin nisbah itu berbunyi terlalu kejam.tapi generally manusia akan fikir tentang rasa "aku" sebelum rasa "engkau".betulkan aku jika aku salah.dan temukan aku dengan manusia mulia itu.aku ingin belajar daripada beliau.

2 comments:

ikabash said...

pang! a smack on the face. i feel the same

.nad. said...

being self-centred is normal.honestly,i am self-centered too.i am learning to control the degree.sebb such thing sakitkan orang yang sayang kita,orang yg kita sayang. =)