9.5.09

sedih 2

lpas kejadian pagi td, aku pon bersiap. aku nk ikot time kebumikan nnt..aku nk bg moral support kat uncle bob..tp naik je kete, uncle bob dudok sblh aku..dukung arwah anak dia..aku xsanggop nk tgk..sebak gile tgk ayah dukung mayat anak sndri..kecik je..aku tahan je la..xnk nangis dpn dia.dia pon da ckop sedih..

sampai kat tanah perkuburan kebun teh, kubur da siap gali.time tukang gali kubur tu bukak kain kapan, mata aku da berair.muka yg smlm aku tgk menangis skrg da kuning pucat...time dia letak je kat dalam kubur, aku tgk uncle bob da kesat2 airmata..bile start kambus tanah, aku da xle handle..mmg sebak gile..ni 1st time kematian utk family belah mak aku..siape sangka yg 1st ni yg paling muda dalam family..

td aku borak2 ngan nenek aku..dia asyik ckp pasal mati je..sume org da stat nangis..dia mimpi ada org dtg nk amik dia mlm ni nk bawak jalan2..nk datang dlm pukol 7 ke 8..semua org da seram..semua da standby malam ni kol 7 sampai 8 xnk tgglkan nenek aku sorg2..

aku harap, org yg wat family aku mcm ni dpt balasan yg berganda kat dunia ni apa lagi kat akhirat..ape salah family aku kat kau?kau yg tamak..amik hak org..org yg nk pertahankan hak kau nk wat sampai mcm ni apahal la lahanat..

semua ckp kat aku "jgn wat bnde bodo..awak muda..darah panas..panas baran..pikir mama awak 2..klo wat bnde bodo, nnt mama lak yg kene"..

ye..aku xkn wat bnde bodo..kite doa sama2 ye makcik dan pakcik..doa semua ahli keluarga kita jadi macam dulu balik...

4 comments:

.nad. said...

syad, kuat eh... ak buzz ko xde... xpe2, tenang2.insyaAllah...sume akan ok,

nad said...

sdey gile syad...
btol kate nad tu..
kuatkan semangat..

aku ade link blog ko..
aku baru wat blog.

pessa said...

bykkn bersabar...

Ahmad Afif said...

ceh nadira jhs, yang pasal link blog tu mesti dia mention. but damn true, banyakkan bersabar kawan.