8.5.09

sedih

semalam, tetibe je aku tergerak nak balik umah..borang D1 aku xsiap lg..tp xpe la..cuti lame lg..bile2 bole wat..tanpa pikir panjang, aku kemas baju aku teros balik..bgtau kat abe je aku nk balik jb..

sampai kat umah, aku target 1st nk tgk nenek aku...mak aku ckp nenek aku ok je..tp bile balik umah, aku tgk nenek aku sebak rs..tgn sblh kiri xle grak..kaki xkuat..klo jln pon xstabil..da bpe kali da trjatoh..aku paham knp mak aku xnk bgtau aku keadaan sebenar nenek aku..xnk aku risau sbb nk final last week..

lpas tgk nenek aku, aku tgk spupu aku..br sbulan umur die..comel je..muhammad aliff iskandar..tp mlm smlm die nangis je..sampai lembik dia nangis..xde suara..smlm la 1st time aku tgk dia..

pkol 4 pagi, tetibe mak aku kejot..nangis2..die ckp"bgn,anak auntie surina meninggal"...ya allah..aku terkejot..sedih..blur..xtau nk pk atau ckp ape..tros mandi g umah nenek aku kat sblh..tgk makcik,nenek, atok, aku tros rs nk nangis..siape sangka br sbulan da pegi tgglkan dunia..

nasib baik aku balik smlm..klo x, xdpt tgk lgsg muka die...

harap auntie surina dgn uncle bob tabah...alfatihah..

1 comment:

.nad. said...

aku sedih gak... =(
al fatihah buat aliff. swmoga nenek ko cpt sehat..