2.4.09

sebatang sungai di hujung kampung

slalunye bdk2 masok u msti diorg msok sbb mak bapak diorang suro msok. pas 2 suro amik kos yg kononnya menjamin masa depan yg cerah seperti medic, engineering, accounting dan sebagainye. aku pon same gak. mak bapak suro amik kos engineering. asalnye aku nk jadik cikgu bahasa inggeris ataupun tukang masak. 1 lg pilihan bersama kwn baik aku. kos perancang bandar dan wilayah.tp sbb 2 hajat mak bapak aku ikot je. 

setelah 3thn mengadap subjek2 kejuruteraan mekanikal yg rabak nih, kdg2 aku terpikir knp la aku amik kos ni. compare ngan kwn baik aku yg amik perancang bandar skrg ni dgn pointer yg nk dkat 4.00 dan skrg ni dpt g hawaii ngan u.s melalui kosnye itu, jeles sunggoh rs. member aku yg amik tesl lak study sampai kat new zealand. hai la nasib. xpe la. ni sume rzki msing-msing.

ape2 hal pon aku rs pilihan mak bapak ni ade hikmahnye. mcm aku ni aku dpt batch yg lbih 90% ngam dgn aku. dr dok asrama dlu smpai kat umah sewa, roomate sume ngam. life aku pon fun walaupon bile time study rabak. futsal, karok, dota, pes adalah antara aktiviti yg mengisi kehidupan aku kat sini selain pengstudyan yg tidak seberapa. bile pk pasal bnde ni sume, aku rs kat mane kite 2 sbnrnye xpntg. yg pntg org sekeliling kite yg ade kat tmpt 2.

skrg ni mmg kritikal sbb tggl 3sem je lg nk naikkan pointer yg tak berapa nk kncang ni. sem dpn da nk wat psm. dan skali lg, soalan ni kedengaran lagi...

"kau tajuk ape gek"

5 comments:

ayob said...

walaupun kau besar, tapi kau masih muda. mesti org tak sangka yg kau ni lulusan pts.

-syad- said...

wah..ade comment..thanks a lot...heh...
don't judge a book by its cover

nad said...

btol..jangan nilai orang daripada penutupnya.

-syad- said...

sekeras2 kerak nasik kene air lembot gak...maka xkan lari gunung dikejar...

nad said...

bley ganti a samad said.